Bloglovin'

Follow on Bloglovin

24 mei 2014

Beugeltasje voor een jarig nichtje

Hoewel ik in de blik vooruit van vorige week de suggestie gaf dat ik alleen maar zou gaan haken, ben ik ontzettend druk met mijn eindscriptie bezig. Toch heb ik afgelopen week nog achter de naaimachine gezeten! Er was namelijk een nichtje jarig, 13 jaar werd ze. Geïnspireerd door haar blog kocht ik een leuk stofje en een beugel om een tasje te maken.


Eerst wilde ik het effen stofje aan de buitenkant van het beugeltasje naaien, maar na een oefen-tasje bleek het mooier om het gebloemde stofje aan de buitenkant te doen. Het vastnaaien van het tasje aan de beugel had nogal wat voeten in aarde. In de tutorial die ik volgde stond dat hier borduurgaren voor gebruikt kon worden, dus kocht ik mooie witte borduurgaren. Maar nadat deze garen tijdens het vastzetten van het tasje aan de beugel zeker 5x geknapt was (de gaatjes in de beugel zijn nogal scherp) heb ik mijn quiltdraad er bij gepakt. Dit is een supersterk garen dat ik dubbelsloeg en zo kon ik het tasje zonder problemen aan de beugel vastzetten.


Ik maakte een groene band die aan het beugeltasje gehaakt kan worden, om het over de schouder te dragen. Het was de eerste keer dat ik zo iets maakte, maar ik ben eigenlijk best tevreden met het resultaat :)


Heb jij wel eens zo'n tasje met beugel zelf gemaakt? Wat zijn jouw ervaringen en heb je tips voor mij?
Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten