Bloglovin'

Follow on Bloglovin

01 juni 2014

Gehaakte kinderponcho met felgekleurde bloemen

Eindelijk mag ik hem laten zien; de poncho waarvan ik hier al een stukje onthulde. Gisteren was er weer een nichtje jarig en dit was haar cadeautje.


Zoals ik al vertelde wilde de moeder graag een zwarte poncho, omdat dat overal bij past en niet zo snel vies wordt. Maar ik haak niet graag in zwart en het past ook helemaal niet bij iets-unieks, dus haakte ik hem zwart mét glitters én felgekleurde bloemen.

 

Want geef toe, gewoon zwart is ook maar somber en donker voor een jong meisje. Voor de poncho zelf gebruikte ik zwarte acryl van het merk Royal én acryl met glitters van het merk Sparkle, beide te koop in de webshop van Zeeman.


De bloemen zijn gehaakt met Roma Hidde, van Scheepjeswol, en een restje rode acryl wat ik nog had liggen (stom, ik zie dat ik het fototoestel scherpgesteld heb op de kast in plaats van op de bloem....).


En natuurlijk kreeg de poncho een 'iets-unieks' labeltje, want iets unieks, dat is het geworden! Hij viel erg in de smaak bij het nichtje én haar moeder.
Jullie willen natuurlijk graag weten hoe ik die poncho dan gehaakt heb..? Ik zal proberen tijd te vinden om binnenkort een patroon uit te schrijven :-)

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten